آپلود عکس


بایگانی خرداد ۱۳۹۹ :: aerospace-engineering-blog

aerospace-engineering-blog

aerospace-engineering-blog

aerospace-engineering-blog

کلمات کلیدی

.

راهنما و حل المسائل نشریه 101 سازمان حسابرسی.

گزارش کارآموزی مکانیک (مکانیزم ساختمان موتور دیزل) .

دانلود هبلکس یا بتن سبک چیست؟

پرسشنامه ابراز وجود (گمبریل و ریچی

1975).

اجرا و تفسیر گام به گام از یک نمونه واقعی آزمون میلون.

تبلیغات انبوه و نامحدود در تلگرام

پکیج (پروتکل) درمان شناختی رفتاری

دریافت سکه رایگان و بینهایت برای بازی کوییز آف کینگز Quiz Of Kings .

کودک آزاری و ...)

(قربانیان تجاوز جنسی

پاورپوینت بررسی حسابداری صنعتی.

نمونه سوالات امتحانی تشریحی پایان ترم ساختمان 1 با پاسخنامه تشریحی .

طراحی سایت پخش زنده با php .

مبانی نظری و پیشینه تحقیق هیجان خواهی (فصل دوم).

دانلود فایل پاورپوینت باغ ایرانی

کد متلب مدلسازی کالکتور خورشیدی

طراحی مجموعه گردشگری با استفاده از الگوی معماری گرگان .

راهنمای فارسی اینورتر اشنایدر ATV71 ( اینورتر درایو اشنایدر) .

پکیج گزارشات و آزمایشات روانشناسی تجربی (36 آزمایش) .

برقی روکار توکار ایستاده پارکی و تابلو توزیع برق

نمونه سوالات بیمه مرکزی آزمون بیمه های زندگی .

ارزیابی اثرات تبلیغات تجاری و پیشبرد فروش بر خلق و حفظ ارزش ویژه برند.

پاورپوینت مشکلات جنسی (طبقه بندی

علت شناسی

سنجش و درمان).

پاورپوینت کتاب زراعت عمومی تالیف کمال سادات اسمعیلان .

کد متلب حل دستگاه معادلات دیفرانسیل معمولی

تالیف ریچارد ال دفت ترجمه پارساییان و اعرابی

۹ مطلب در خرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

دانلود پاورپوینت با موضوع سیاست ها و استراتژی های تولید در بازاریابی بین الملل، در قالب pptx و در 49 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

 

مقدمه

استراتژی تولید

استراتژی بازاریابی

بازاریابی بین الملل

اهمیت بازارهای جهانی

ضرورت توجه به سیاستهای تولید در بازاریابی بین الملل

الگویی برای بررسی و انتخاب بازارهای خارجی

مراحل عمده تصمیم گیری در بازاریابی بین الملل

ارزیابی محیط بازاریابی بین المللی

سیستم بازرگانی بین المللی

ساختار صنعتی

تصمیم به فعالیت در سطح بین الملل

تصمیم در مورد انتخاب بازارها در سطح بین الملل

تصمیم در مورد چگونگی وارد شدن به بازار بین الملل

فعالیتهای بازاریابی برای ورود به بازار جدید

خط مشی های ورود به بازار خارجی

انواع روش های ورود به بازارهای خارجی بر اساس میزان مالکیت شرکت اصلی

مدل سلسله مراتبی انتخاب روش ورود

استراتژی صادرات

انواع صادرات

صادرات غیرمستقیم

صادرات مستقیم

راهبردهای ورود به بازارهای بین المللی

استراتژی همکاری مشترک

انواع همکاری مشترک

همکاری مشترک ازطریق واگذاری امتیازی خاص

قرارداد تولید

قرارداد همکاری در مدیریت

همکاری به صورت مالکیت مشترک

استراتژی سرمایه گذاری مستقیم

تصمیم در مورد برنامه های بازاریابی بین المللی

10نکته کلیدی در جهت بهبود و اجرای فعالیت های بازاریابی خارجی

فهرست منابع


قسمتی از متن:

مفهوم استراتژی تولید اولین بار توسط اسکینر به عنوان یک اسلحه رقابتی در سال 1969 مطرح شد. بر اساس تعریف وی، استراتژی تولید عبارت است از: بکارگیری صحیح منابع تولید در راستای کسب مزیت رقابتی در بازار.

استراتژی تولید عبارت است از تصمیم گیریهای مستمر در حوزه وظیفه ای تولید و در راستای حمایت از استراتژی کسب و کار شرکت (جعفر نژاد و مختارزاده، 1386).

 

توضیحات:

این فایل شامل پاورپوینتی با موضوع " سیاست ها و استراتژی های تولید در بازاریابی بین الملل "  می باشد که در حجم 49 اسلاید، همراه با توضیحات کامل تهیه شده است که می تواند توسط دانشجویان به عنوان ارائه کلاسی (سمینار و کنفرانس کلاسی) مورد استفاده قرار گیرد.

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و در تهیه آن کلیه اصول و علائم نگارشی و چیدمان جمله بندی رعایت گردیده است و قالب آن را نیز به دلخواه می توان تغییر داد.

پاورپوینت سیاست ها و استراتژی های تولید در بازاریابی بین الملل
 

دانلود پاورپوینت با موضوع سیاست ها و استراتژی های تولید در بازاریابی بین الملل، در قالب pptx و در 49 اسلاید، قابل ویرایش، شامل مقدمه، استراتژی تولید، استراتژی بازاریابی، بازاریابی بین الملل، اهمیت بازارهای جهانی، ضرورت توجه به سیاستهای تولید در بازاریابی بین الملل، الگویی برای بررسی و انتخاب بازارهای خارجی، مراحل عمده تصمیم گیری در بازاریابی بین الملل


مشخصات فایل
 

تعداد صفحات 49
حجم 936 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی pptx
دسته بندی مدیریت


توضیحات کامل
 

دانلود پاورپوینت با موضوع سیاست ها و استراتژی های تولید در بازاریابی بین الملل، در قالب pptx و در 49 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

 

مقدمه

استراتژی تولید

استراتژی بازاریابی

بازاریابی بین الملل

اهمیت بازارهای جهانی

ضرورت توجه به سیاستهای تولید در بازاریابی بین الملل

الگویی برای بررسی و انتخاب بازارهای خارجی

مراحل عمده تصمیم گیری در بازاریابی بین الملل

ارزیابی محیط بازاریابی بین المللی

سیستم بازرگانی بین المللی

ساختار صنعتی

تصمیم به فعالیت در سطح بین الملل

تصمیم در مورد انتخاب بازارها در سطح بین الملل

تصمیم در مورد چگونگی وارد شدن به بازار بین الملل

فعالیتهای بازاریابی برای ورود به بازار جدید

خط مشی های ورود به بازار خارجی

انواع روش های ورود به بازارهای خارجی بر اساس میزان مالکیت شرکت اصلی

مدل سلسله مراتبی انتخاب روش ورود

استراتژی صادرات

انواع صادرات

صادرات غیرمستقیم

صادرات مستقیم

راهبردهای ورود به بازارهای بین المللی

استراتژی همکاری مشترک

انواع همکاری مشترک

همکاری مشترک ازطریق واگذاری امتیازی خاص

قرارداد تولید

قرارداد همکاری در مدیریت

همکاری به صورت مالکیت مشترک

استراتژی سرمایه گذاری مستقیم

تصمیم در مورد برنامه های بازاریابی بین المللی

10نکته کلیدی در جهت بهبود و اجرای فعالیت های بازاریابی خارجی

فهرست منابع


قسمتی از متن:

مفهوم استراتژی تولید اولین بار توسط اسکینر به عنوان یک اسلحه رقابتی در سال 1969 مطرح شد. بر اساس تعریف وی، استراتژی تولید عبارت است از: بکارگیری صحیح منابع تولید در راستای کسب مزیت رقابتی در بازار.

استراتژی تولید عبارت است از تصمیم گیریهای مستمر در حوزه وظیفه ای تولید و در راستای حمایت از استراتژی کسب و کار شرکت (جعفر نژاد و مختارزاده، 1386).

 

توضیحات:

این فایل شامل پاورپوینتی با موضوع " سیاست ها و استراتژی های تولید در بازاریابی بین الملل "  می باشد که در حجم 49 اسلاید، همراه با توضیحات کامل تهیه شده است که می تواند توسط دانشجویان به عنوان ارائه کلاسی (سمینار و کنفرانس کلاسی) مورد استفاده قرار گیرد.

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و در تهیه آن کلیه اصول و علائم نگارشی و چیدمان جمله بندی رعایت گردیده است و قالب آن را نیز به دلخواه می توان تغییر داد.


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ خرداد ۹۹ ، ۱۰:۱۰
AHMAD ROOHI

مبانی نظری و پیشینه تحقیق گزارشگری مالی، راهبری (حاکمیت شرکتی) و کارایی اطلاعاتی در 47 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

ویژگی های فایل

شامل مبانی نظری و پیشینه پژوهش برای موضوع حسابداری، گزارشگری مالی، راهبری (حاکمیت شرکتی) و کارایی اطلاعاتی

47صفحه ورد قابل ویرایش

منبع نویسی استاندارد APA و پاورقی دقیق

منابع از سال 1397 به قبل

پشتیبانی تخصصی

 

فهرست مطالب

مقدمه

حسابداری  و گزارشگری مالی برون سازمانی

حسابداری و پیرامون آن

هدف های صورتهای مالی

نقش صورتهای مالی اساسی در تحقق اهداف حسابداری و گزارشگری مالی

اهداف حسابداری

گزارش های حسابداری

صورتهای مالی و گزارشگری مالی

انواع گزارش های مالی

استفاده کنندگان گزارشهای مالی

ویژگی های کیفی اطلاعات حسابداری

فرضیه بازار کارا

کارایی اطلاعاتی

سطوح مختلف کارایی اطلاعاتی

رابطه بین سطوح مختلف کارایی

اطلاعات و کارایی

راهبری شرکتی

تعریف راهبری شرکتی

دلایل اهمیت راهبری شرکتی

اهداف راهبری شرکتی

طبقه بندی راهبری شرکتی

راهبری شرکتی، گزارشگری مالی و پاداش های مدیران

دلایل نیاز به قوانین راهبری شرکتی

مالکیت پراکنده و راهبری شرکتی

شناخت نقش حسابرسی در فرایند راهبری شرکتی

نقش حرفه حسابداری در راهبری شرکتی

کنترل حسابداری ساختگی توسط راهبری شرکتی

راهبری شرکتی و مدیریت ریسک

عدم تقارن اطلاعاتی و راهبری شرکتی

رابطه بین ویژگی های راهبری شرکتی و سطح افشا

راهبری شرکتی و مالیات

تحقیقات پیرامون موضوع تحقیق

تحقیقات خارجی

تحقیقات داخلی 

منابع

 

بخشی از متن

اگرچه درباره حسابداری تعاریف متفاوت و عقاید گوناگون وجود دارد، اما آنچه که در مجموع تعریفی فراگیر و مسلط به نظر می رسد و با کارکرد کنونی حسابداری نزدیکی بیشتری دارد، تعریفی است که وظیفه ارائه اطلاعات و ترجیحاً اطلاعات مالی را بر دوش حسابداری می گذارد. بنابراین می توان حسابداری را به عنوان دانشی تعریف کرد که هدف آن ارائه اطلاعات، اساساً اطلاعات مالی، درباره یک واحد اقتصادی و اجزای آن به استفاده کنندگان برون سازمان و درون سازمانی برای تسهیل تصمیم گیریهای اقتصادی و پاسخگویی است.(بزرگ اصل ،1390، 3 ).

در تعریف دیگر می توان گفت که حسابداری دانشی توصیفی تحلیلی است که معاملات و رویدادهای دارای اثر مالی بر واحدهای اقتصادی را توصیف و تحلیل می‌کند. تئوری حسابداری را می توان به عنوان گروهی از دلایل منطقی که به صورت اصول جامع، کلی و مرتبط ارائه می شوند، تعریف کرد. این اصول  رهنمودها و معیارهائی را برای ارزیابی عملیات حسابداری فراهم می آورد و به عنوان راهنما در تدوین اصول و روشهای جدید بکار گرفته می شود. تئوری حسابداری و اصول و استانداردهای منتج از آن ضوابط حاکم بر سامانه حسابداری می باشند.

بکارگیری دانش حسابداری در عمل، سامانه حسابداری واحدهای مختلف را پدید می آورد. هر سامانه حسابداری سه عملکرد اطلاعاتی، کنترلی و خدماتی دارد. مهمترین عملکرد سامانه حسابداری، یا عملکرد مسلط آن اطلاعاتی است. به این دلیل حسابداری اساساً سامانه اطلاعاتی محسوب می شود.

مبانی نظری و پیشینه تحقیق گزارشگری مالی، راهبری (حاکمیت شرکتی) و کارایی اطلاعاتی
 

مبانی نظری و پیشینه تحقیق گزارشگری مالی، راهبری (حاکمیت شرکتی) و کارایی اطلاعاتی در 47 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
 

تعداد صفحات 47
حجم 121 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx
دسته بندی حسابداری


توضیحات کامل
 

مبانی نظری و پیشینه تحقیق گزارشگری مالی، راهبری (حاکمیت شرکتی) و کارایی اطلاعاتی در 47 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

ویژگی های فایل

شامل مبانی نظری و پیشینه پژوهش برای موضوع حسابداری، گزارشگری مالی، راهبری (حاکمیت شرکتی) و کارایی اطلاعاتی

47صفحه ورد قابل ویرایش

منبع نویسی استاندارد APA و پاورقی دقیق

منابع از سال 1397 به قبل

پشتیبانی تخصصی

 

فهرست مطالب

مقدمه

حسابداری  و گزارشگری مالی برون سازمانی

حسابداری و پیرامون آن

هدف های صورتهای مالی

نقش صورتهای مالی اساسی در تحقق اهداف حسابداری و گزارشگری مالی

اهداف حسابداری

گزارش های حسابداری

صورتهای مالی و گزارشگری مالی

انواع گزارش های مالی

استفاده کنندگان گزارشهای مالی

ویژگی های کیفی اطلاعات حسابداری

فرضیه بازار کارا

کارایی اطلاعاتی

سطوح مختلف کارایی اطلاعاتی

رابطه بین سطوح مختلف کارایی

اطلاعات و کارایی

راهبری شرکتی

تعریف راهبری شرکتی

دلایل اهمیت راهبری شرکتی

اهداف راهبری شرکتی

طبقه بندی راهبری شرکتی

راهبری شرکتی، گزارشگری مالی و پاداش های مدیران

دلایل نیاز به قوانین راهبری شرکتی

مالکیت پراکنده و راهبری شرکتی

شناخت نقش حسابرسی در فرایند راهبری شرکتی

نقش حرفه حسابداری در راهبری شرکتی

کنترل حسابداری ساختگی توسط راهبری شرکتی

راهبری شرکتی و مدیریت ریسک

عدم تقارن اطلاعاتی و راهبری شرکتی

رابطه بین ویژگی های راهبری شرکتی و سطح افشا

راهبری شرکتی و مالیات

تحقیقات پیرامون موضوع تحقیق

تحقیقات خارجی

تحقیقات داخلی 

منابع

 

بخشی از متن

اگرچه درباره حسابداری تعاریف متفاوت و عقاید گوناگون وجود دارد، اما آنچه که در مجموع تعریفی فراگیر و مسلط به نظر می رسد و با کارکرد کنونی حسابداری نزدیکی بیشتری دارد، تعریفی است که وظیفه ارائه اطلاعات و ترجیحاً اطلاعات مالی را بر دوش حسابداری می گذارد. بنابراین می توان حسابداری را به عنوان دانشی تعریف کرد که هدف آن ارائه اطلاعات، اساساً اطلاعات مالی، درباره یک واحد اقتصادی و اجزای آن به استفاده کنندگان برون سازمان و درون سازمانی برای تسهیل تصمیم گیریهای اقتصادی و پاسخگویی است.(بزرگ اصل ،1390، 3 ).

در تعریف دیگر می توان گفت که حسابداری دانشی توصیفی تحلیلی است که معاملات و رویدادهای دارای اثر مالی بر واحدهای اقتصادی را توصیف و تحلیل می‌کند. تئوری حسابداری را می توان به عنوان گروهی از دلایل منطقی که به صورت اصول جامع، کلی و مرتبط ارائه می شوند، تعریف کرد. این اصول  رهنمودها و معیارهائی را برای ارزیابی عملیات حسابداری فراهم می آورد و به عنوان راهنما در تدوین اصول و روشهای جدید بکار گرفته می شود. تئوری حسابداری و اصول و استانداردهای منتج از آن ضوابط حاکم بر سامانه حسابداری می باشند.

بکارگیری دانش حسابداری در عمل، سامانه حسابداری واحدهای مختلف را پدید می آورد. هر سامانه حسابداری سه عملکرد اطلاعاتی، کنترلی و خدماتی دارد. مهمترین عملکرد سامانه حسابداری، یا عملکرد مسلط آن اطلاعاتی است. به این دلیل حسابداری اساساً سامانه اطلاعاتی محسوب می شود.


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ خرداد ۹۹ ، ۰۹:۳۹
AHMAD ROOHI

پاورپوینت نظریه شرطی سازی کلاسیک رسکورلا واگنر در 46 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت  pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی

 

فهرست مطالب

مقدمه

وابستگی نه مجاورت

درماندگی آموخته شده

سایر توجیهات نظری از شرطی شدن کلاسیک

بی ربطی آموخته شده، بازداری مکنون و فراشرطی شدن

شرطی شدن به عنوان تشکیل انتظارات

بیزاری از مزه حاصل از شرطی شدن: اثر گارسیا

آزمایش جان بی واتسون با آلبرت کوچولو

تکرار آزمایش واتسون به وسیله برگمن

کاربردهای بیشتر شرطی سازی کلاسیک در روان شناسی بالینی

کاربرد شرطی سازی کلاسیک در پزشکی

 

بخشی از متن

مقدمه

رسکورلا و واگنر از پدیده های کلی شرطی شدن کلاسیک توجیهی فراهم آورده، تعدادی پیش بینی غیر منتظره درباره شرطی شدن کلاسیک به دست داده، و چند مساله مهم وابسته به نظریه سنتی شرطی کردن کلاسیک را حل کرده اند. از جمله اینکه این نظریه تبیینی از پدیده وقفه به دست داده است.

در این نظریه از منطق ریاضی و نمادی نسبتا ساده ای برای خلاصه کردن پویایی های یادگیری استفاده شده است. نخست اینکه منحنی یادگیری تدریجا افزایش می یابد تا به یک سطح صاف یا مجانب برسد. رسکورلا و واگنر می گویند ماهیت US تعیین کننده سطح مجانب یا سطح حداکثر شرطی شدن است. این حداکثر با علامت لامدا نشان داده می شود.

دوم اینکه یادگیری کسب شده پیش از یک کوشش خاص n با Vn-1 نشان داده می شود و تغییر یادگیری در نتیجه شرطی شدن در کوشش n با (Vn دلتا) مشخص می شود. دلتا معرف تغییر در V است.

بالاخره نظریه رسکورلا-واگنر دو جز را شامل می شود که به قابلیت شرطی شدن یک جفت CS و US اشاره دارد. ضریب آلفا به نیرومندی تداعی بالقوه یک CS معین دلالت می کند. برای مثال، یک صدای بلند از یک صدای آرام غیر قابل تشخیص ارزش آلفای بیشتری دارد. ضریب بتا نیرومندی تداعی بالقوه یک US معین را معرفی می نماید. یک شوک برقی قوی از یک شوک ضعیف بازتاب عقب کشیدن شدیدتری را موجب می شود، بنابراین از مقدار بتا بیشتری برخوردار است.

وقتی همه این اجزا را برای یک CS معین(CSa) و یک US معین (USa) کنار هم قرار دهیم، نشان می دهد که تغییر در نیرومندی یادگیری شرطی در هر کوشش تابعی است از تفاوت بین حداکثر یادگیری ممکن و مقدار یادگیری که در پایان کوشش قبلی صورت پذیرفته است.

معادله رسکورلا-واگنر چگونگی به وجود آمدن منحنی یادگیری دارای شتاب منفی را توضیح می دهد. در منحنی یادگیری مقدار یادگیری با تداعی ایجاد شده در کوشش های آغاز یادگیری بیشتر از کوشش های بعدی است و هرچه بر تعداد کوشش ها افزوده می شود، از مقدار یادگیری نیز کاسته می شود تا اینکه سرانجام منحنی به حد مجانب برسد. به همین علت، منحنی یادگیری را منحنی دارای شتاب منفی می گویند.

چند بیان ریاضی دیگر وجود دارند که می توانند منحنی یادگیری را به طور کامل توضیح دهند. نظریه رسکورلا-واگنر همچنین دارای این امتیاز است که یافته های غیر عادی مربوط به شرطی سازی کلاسیک را توجیه می کند. برای مثال، به چگونگی تبیین وقفه توسط این نظریه نگاه می کنیم.

وقفه زمانی رخ می کند که ابتدا یک پاسخ به یک CSa شرطی شده و بعد با ترکیبی ازCSax که از CSa اولیه و یم CSx اضافی تشکیل یافته تقویت می شود. وقتی که عنصر دوم محرک مرکب به تنهایی ارائه می شود، موجب فراخوانی پاسخ شرطی نمی شود یا پاسخ اندکی را فرا می خواند. طبق نظریه موجود، اکثر شرطی شدن ممکن برای یک US خاص به وسیله CS اول مصرف شده است.

اصولا تمام شرطی شدن ممکن در موقعیت معین به اولین محرک شرطی تعلق دارد. در توجیه وقفه می بینیم که وقتی یک محرک شرطی از قبل با یک محرک غیر شرطی تداعی شده و به حداکثر نیرومندی اش رسیده باشد، اگر با یک محرک جدید همراه شود و دو محرک همراه هم با همان محرک غیر شرطی تداعی شوند، پدیده وقفه صورت می پذیرد. یعنی محرک جدید به خوبی محرک قبلی نسبت به محرک غیر شرطی، شرطی نمی شود.

و ...

پاورپوینت نظریه شرطی سازی کلاسیک رسکورلا واگنر
 

پاورپوینت نظریه شرطی سازی کلاسیک رسکورلا واگنر در 46 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی


مشخصات فایل
 

تعداد صفحات 46
حجم 4208 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی pptx
دسته بندی پاورپوینت


توضیحات کامل
 

پاورپوینت نظریه شرطی سازی کلاسیک رسکورلا واگنر در 46 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت  pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی

 

فهرست مطالب

مقدمه

وابستگی نه مجاورت

درماندگی آموخته شده

سایر توجیهات نظری از شرطی شدن کلاسیک

بی ربطی آموخته شده، بازداری مکنون و فراشرطی شدن

شرطی شدن به عنوان تشکیل انتظارات

بیزاری از مزه حاصل از شرطی شدن: اثر گارسیا

آزمایش جان بی واتسون با آلبرت کوچولو

تکرار آزمایش واتسون به وسیله برگمن

کاربردهای بیشتر شرطی سازی کلاسیک در روان شناسی بالینی

کاربرد شرطی سازی کلاسیک در پزشکی

 

بخشی از متن

مقدمه

رسکورلا و واگنر از پدیده های کلی شرطی شدن کلاسیک توجیهی فراهم آورده، تعدادی پیش بینی غیر منتظره درباره شرطی شدن کلاسیک به دست داده، و چند مساله مهم وابسته به نظریه سنتی شرطی کردن کلاسیک را حل کرده اند. از جمله اینکه این نظریه تبیینی از پدیده وقفه به دست داده است.

در این نظریه از منطق ریاضی و نمادی نسبتا ساده ای برای خلاصه کردن پویایی های یادگیری استفاده شده است. نخست اینکه منحنی یادگیری تدریجا افزایش می یابد تا به یک سطح صاف یا مجانب برسد. رسکورلا و واگنر می گویند ماهیت US تعیین کننده سطح مجانب یا سطح حداکثر شرطی شدن است. این حداکثر با علامت لامدا نشان داده می شود.

دوم اینکه یادگیری کسب شده پیش از یک کوشش خاص n با Vn-1 نشان داده می شود و تغییر یادگیری در نتیجه شرطی شدن در کوشش n با (Vn دلتا) مشخص می شود. دلتا معرف تغییر در V است.

بالاخره نظریه رسکورلا-واگنر دو جز را شامل می شود که به قابلیت شرطی شدن یک جفت CS و US اشاره دارد. ضریب آلفا به نیرومندی تداعی بالقوه یک CS معین دلالت می کند. برای مثال، یک صدای بلند از یک صدای آرام غیر قابل تشخیص ارزش آلفای بیشتری دارد. ضریب بتا نیرومندی تداعی بالقوه یک US معین را معرفی می نماید. یک شوک برقی قوی از یک شوک ضعیف بازتاب عقب کشیدن شدیدتری را موجب می شود، بنابراین از مقدار بتا بیشتری برخوردار است.

وقتی همه این اجزا را برای یک CS معین(CSa) و یک US معین (USa) کنار هم قرار دهیم، نشان می دهد که تغییر در نیرومندی یادگیری شرطی در هر کوشش تابعی است از تفاوت بین حداکثر یادگیری ممکن و مقدار یادگیری که در پایان کوشش قبلی صورت پذیرفته است.

معادله رسکورلا-واگنر چگونگی به وجود آمدن منحنی یادگیری دارای شتاب منفی را توضیح می دهد. در منحنی یادگیری مقدار یادگیری با تداعی ایجاد شده در کوشش های آغاز یادگیری بیشتر از کوشش های بعدی است و هرچه بر تعداد کوشش ها افزوده می شود، از مقدار یادگیری نیز کاسته می شود تا اینکه سرانجام منحنی به حد مجانب برسد. به همین علت، منحنی یادگیری را منحنی دارای شتاب منفی می گویند.

چند بیان ریاضی دیگر وجود دارند که می توانند منحنی یادگیری را به طور کامل توضیح دهند. نظریه رسکورلا-واگنر همچنین دارای این امتیاز است که یافته های غیر عادی مربوط به شرطی سازی کلاسیک را توجیه می کند. برای مثال، به چگونگی تبیین وقفه توسط این نظریه نگاه می کنیم.

وقفه زمانی رخ می کند که ابتدا یک پاسخ به یک CSa شرطی شده و بعد با ترکیبی ازCSax که از CSa اولیه و یم CSx اضافی تشکیل یافته تقویت می شود. وقتی که عنصر دوم محرک مرکب به تنهایی ارائه می شود، موجب فراخوانی پاسخ شرطی نمی شود یا پاسخ اندکی را فرا می خواند. طبق نظریه موجود، اکثر شرطی شدن ممکن برای یک US خاص به وسیله CS اول مصرف شده است.

اصولا تمام شرطی شدن ممکن در موقعیت معین به اولین محرک شرطی تعلق دارد. در توجیه وقفه می بینیم که وقتی یک محرک شرطی از قبل با یک محرک غیر شرطی تداعی شده و به حداکثر نیرومندی اش رسیده باشد، اگر با یک محرک جدید همراه شود و دو محرک همراه هم با همان محرک غیر شرطی تداعی شوند، پدیده وقفه صورت می پذیرد. یعنی محرک جدید به خوبی محرک قبلی نسبت به محرک غیر شرطی، شرطی نمی شود.

و ...


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ خرداد ۹۹ ، ۲۰:۳۴
AHMAD ROOHI

مبانی نظری مسئولیت های اجتماعی اخلاق شرکتی و فرصت های رشد در 32 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

ویژگی های فایل

شامل مبانی نظری و پیشینه پژوهش برای موضوع مسئولیت های اجتماعی ، اخلاق شرکتی و فرصت های رشد

32 صفحه ورد قابل ویرایش

منبع نویسی استاندارد APA و پاورقی دقیق

منابع از سال 2018 به قبل می باشد

پشتیبانی تخصصی

 

فهرست مطالب

مقدمه

فرصت رشد

فرصت رشد و ساختار سرمایه

فرصت های رشد و سود تقسیمی

فرصت های رشد و ساختار مالکیت

سیر تاریخی مسئولیت اجتماعی سازمان

تعریف مسئولیت اجتماعی

معنا و مفهوم مسئولیت پذیری اجتماعی

انواع مسئولیت های اجتماعی

ابعاد مسئولیت اجتماعی شرکت

دیدگاه‌های مسئولیت اجتماعی

مدل‌های مسئولیت اجتماعی سازمان‌ها

چارچوب تعیین استراتژی‌های مسئولیت اجتماعی شرکتی

مسئولیت اجتماعی فردی برای دستیابی به مسئولیت اجتماعی گروهی

اخلاق شرکتی

رابطه اخلاق شرکتی با مسئولیت اجتماعی

 

بخشی از متن

مقدمه

فرصت های سرمایه گذاری در دسترس شرکت ها، بخش مهمی از ارزش یک شرکت را تشکیل می دهند. نفوذ و گسترش شرکت های جوانی که در عرصه ی فناوری اطلاعات به منصه ظهور رسیده اند و نیز شرایط اقتصاد جهانی، علائق فراوانی را در مورد درک نقش چنین فرصت های سرمایه گذاری در شرکت ها برانگیخته است. مجموعه فرصت های سرمایه گذاری یک شرکت عمیقاً بر شیوه نگرش مدیران و مالکان و سرمایه گذاران و اعتباردهندگان به شرکت تأثیر می گذارد (کالاپور و ترومبلی[1]، 2013 ،29). سرمایه گذاران همواره به دنبال استفاده از فرصت های مناسب سرمایه گذاری و کسب بازده بیشتر هستند و مدیران نیز در جهت موفقیت شرکت و افزایش ثروت سهامداران اقدام به تخصیص صحیح منابع و اخذ تصمیمات مناسب در این راستا می نمایند. لذا یافتن راهی برای آگاهی از فرصت های سرمایه گذاری مناسب و جلوگیری از هدر رفتن منابع همواره مورد علاقه ی گروه های ذینفع (هم چون سرمایه گذاران و مدیران و ...) است.

از طرفی در سال های اخیر نظریه ای بیان شده است مبنی بر اینکه واحدهای تجاری می توانند ایجاد ثروت، اشتغال و نوآوری کنند، بازار را تأمین نمایند و فعالیتشان را تقویت کرده و رقابتشان را بهبود بخشند. درصورتیکه برای حفظ اجتماعی که خود در راه اندازی آن نقش اساسی داشته اند، همکاری کنند و در مقابل جامعه نیز با فراهم کردن شرایط لازم به منظور کسب بازده توسط سرمایه گذاران و ایجاد اطمینان برای ذینفعان از نبود فعالیت های ناعادلانه، بسترهای مناسبی جهت توسعه و پیشرفت واحدهای تجاری را فراهم کند (ساندهو و کاپور[2]،2015، 65). در نتیجه مسئولیت سازمان ها نسبت به اجتماع هم برای خود واحد تجاری و هم برای اجتماع سودمند است و درک بهتر منافع بالقوه آن می تواند منجر به بازده های زیاد سرمایه گذاری برای سازمان ها شود (عرب صالحی و همکاران، 1392). از جمله این منافع می توان به افزایش خدمات و وفاداری مشتریان اشاره کرد، شماری از مطالعات، به یک بازار در حال رشد و بزرگ برای خدماتی که از طریق سازمان هایی با مسئولیت اجتماعی بالا ایجاد شده است، اشاره می کنند .

مبانی نظری مسئولیت های اجتماعی، اخلاق شرکتی و فرصت های رشد

مبانی نظری مسئولیت های اجتماعی، اخلاق شرکتی و فرصت های رشد در 32 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل

تعداد صفحات 32
حجم 117 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی حسابداری


توضیحات کامل

مبانی نظری مسئولیت های اجتماعی اخلاق شرکتی و فرصت های رشد در 32 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

ویژگی های فایل

شامل مبانی نظری و پیشینه پژوهش برای موضوع مسئولیت های اجتماعی ، اخلاق شرکتی و فرصت های رشد

32 صفحه ورد قابل ویرایش

منبع نویسی استاندارد APA و پاورقی دقیق

منابع از سال 2018 به قبل می باشد

پشتیبانی تخصصی

 

فهرست مطالب

مقدمه

فرصت رشد

فرصت رشد و ساختار سرمایه

فرصت های رشد و سود تقسیمی

فرصت های رشد و ساختار مالکیت

سیر تاریخی مسئولیت اجتماعی سازمان

تعریف مسئولیت اجتماعی

معنا و مفهوم مسئولیت پذیری اجتماعی

انواع مسئولیت های اجتماعی

ابعاد مسئولیت اجتماعی شرکت

دیدگاه‌های مسئولیت اجتماعی

مدل‌های مسئولیت اجتماعی سازمان‌ها

چارچوب تعیین استراتژی‌های مسئولیت اجتماعی شرکتی

مسئولیت اجتماعی فردی برای دستیابی به مسئولیت اجتماعی گروهی

اخلاق شرکتی

رابطه اخلاق شرکتی با مسئولیت اجتماعی

 

بخشی از متن

مقدمه

فرصت های سرمایه گذاری در دسترس شرکت ها، بخش مهمی از ارزش یک شرکت را تشکیل می دهند. نفوذ و گسترش شرکت های جوانی که در عرصه ی فناوری اطلاعات به منصه ظهور رسیده اند و نیز شرایط اقتصاد جهانی، علائق فراوانی را در مورد درک نقش چنین فرصت های سرمایه گذاری در شرکت ها برانگیخته است. مجموعه فرصت های سرمایه گذاری یک شرکت عمیقاً بر شیوه نگرش مدیران و مالکان و سرمایه گذاران و اعتباردهندگان به شرکت تأثیر می گذارد (کالاپور و ترومبلی[1]، 2013 ،29). سرمایه گذاران همواره به دنبال استفاده از فرصت های مناسب سرمایه گذاری و کسب بازده بیشتر هستند و مدیران نیز در جهت موفقیت شرکت و افزایش ثروت سهامداران اقدام به تخصیص صحیح منابع و اخذ تصمیمات مناسب در این راستا می نمایند. لذا یافتن راهی برای آگاهی از فرصت های سرمایه گذاری مناسب و جلوگیری از هدر رفتن منابع همواره مورد علاقه ی گروه های ذینفع (هم چون سرمایه گذاران و مدیران و ...) است.

از طرفی در سال های اخیر نظریه ای بیان شده است مبنی بر اینکه واحدهای تجاری می توانند ایجاد ثروت، اشتغال و نوآوری کنند، بازار را تأمین نمایند و فعالیتشان را تقویت کرده و رقابتشان را بهبود بخشند. درصورتیکه برای حفظ اجتماعی که خود در راه اندازی آن نقش اساسی داشته اند، همکاری کنند و در مقابل جامعه نیز با فراهم کردن شرایط لازم به منظور کسب بازده توسط سرمایه گذاران و ایجاد اطمینان برای ذینفعان از نبود فعالیت های ناعادلانه، بسترهای مناسبی جهت توسعه و پیشرفت واحدهای تجاری را فراهم کند (ساندهو و کاپور[2]،2015، 65). در نتیجه مسئولیت سازمان ها نسبت به اجتماع هم برای خود واحد تجاری و هم برای اجتماع سودمند است و درک بهتر منافع بالقوه آن می تواند منجر به بازده های زیاد سرمایه گذاری برای سازمان ها شود (عرب صالحی و همکاران، 1392). از جمله این منافع می توان به افزایش خدمات و وفاداری مشتریان اشاره کرد، شماری از مطالعات، به یک بازار در حال رشد و بزرگ برای خدماتی که از طریق سازمان هایی با مسئولیت اجتماعی بالا ایجاد شده است، اشاره می کنند .

توضیحات بیشتر و دانلود
صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ خرداد ۹۹ ، ۱۰:۵۴
AHMAD ROOHI

دانلود پاورپوینت ارتباط در مانی جهت رشته روانپزشکی در قالب 34 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش

 

 

 

مقدمه:
ارتباط بین بیمار و  گروه مراقبت های بهداشتی باعث: ارائه روش های صحیح در برقراری ارتباط با بیماران است وبه ما کمک می کند تا این ارتباط مختل نشود. 
احساس حامی و پشتیبان -- اطلاعات صحیح در اختیار میگذارد -- بازخورد -- امید در بیمار ایجاد میکند .-- بیمار براحتی مشکلش را بیان میکند 
لذا بیمار را بهتر میفهمیم.

 

 

فهرست:

ارتباط درمانی

محیط درمانی

مهارت های پایه

گوش دادن فعال و مهارت های آن

توجه کردن

جمله بندی مجدد

بازتاب دادن احساسات

خلاصه کردن

پاسخ دادن

رازداری

 

پاورپوینت ارتباط درمانی
 

پاورپوینت ارتباط درمانی


مشخصات فایل
 

تعداد صفحات 22
حجم 682 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی pptx
دسته بندی روانپزشکی


توضیحات کامل
 

دانلود پاورپوینت ارتباط در مانی جهت رشته روانپزشکی در قالب 34 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش

 

 

 

مقدمه:
ارتباط بین بیمار و  گروه مراقبت های بهداشتی باعث: ارائه روش های صحیح در برقراری ارتباط با بیماران است وبه ما کمک می کند تا این ارتباط مختل نشود. 
احساس حامی و پشتیبان -- اطلاعات صحیح در اختیار میگذارد -- بازخورد -- امید در بیمار ایجاد میکند .-- بیمار براحتی مشکلش را بیان میکند 
لذا بیمار را بهتر میفهمیم.

 

 

فهرست:

ارتباط درمانی

محیط درمانی

مهارت های پایه

گوش دادن فعال و مهارت های آن

توجه کردن

جمله بندی مجدد

بازتاب دادن احساسات

خلاصه کردن

پاسخ دادن

رازداری

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ خرداد ۹۹ ، ۱۲:۵۵
AHMAD ROOHI

پاورپوینت مدل هایی برای مسائل چیدمان ABS

 

فهرست مطالب : 
مدلهایی برای مسایل چیدمان
فرضیات مدلABSMODEL1
فرضیات
پارامترها
نماد ها
مدل ABSMODEL1
مسائل چیدمان چند ردیفه
ABSMODEL2
تابع هدف
مثال از چدمان تک ردیفه
منابع

پاورپوینت مدل هایی برای مسائل چیدمان ABS
 

پاورپوینت مدل هایی برای مسائل چیدمان دارای 18 اسلاید با ظاهری زیبا ، متفاوت ، مفید، مختصر و قابل ویرایش می باشد.


مشخصات فایل
 

تعداد صفحات 18
حجم 2364 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی pptx
دسته بندی معماری


توضیحات کامل
 

پاورپوینت مدل هایی برای مسائل چیدمان ABS

 

فهرست مطالب : 
مدلهایی برای مسایل چیدمان
فرضیات مدلABSMODEL1
فرضیات
پارامترها
نماد ها
مدل ABSMODEL1
مسائل چیدمان چند ردیفه
ABSMODEL2
تابع هدف
مثال از چدمان تک ردیفه
منابع


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ خرداد ۹۹ ، ۱۱:۰۹
AHMAD ROOHI

خلاصه فصل نهم کتاب نقش اقتصادی حسابرسی در بازارهای آزاد و بازارهای تحت نظارت تالیف واندا والاس با عنوان نظری بر قانونمندی در عرصه حسابرسی

خلاصه فصل نهم کتاب نقش اقتصادی حسابرسی در بازارهای آزاد و بازارهای تحت نظارت تالیف واندا والاس با عنوان نظری بر قانونمندی در عرصه حسابرسی
دسته بندی حسابداری
فرمت فایل pdf
حجم فایل 287 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 6
خلاصه فصل نهم کتاب نقش اقتصادی حسابرسی در بازارهای آزاد و بازارهای تحت نظارت تالیف واندا والاس با عنوان نظری بر قانونمندی در عرصه حسابرسی

فروشنده فایل

کد کاربری 20803
 
 

خلاصه فصل نهم کتاب نقش اقتصادی حسابرسی در بازارهای آزاد و بازارهای تحت نظارت تالیف واندا والاس با عنوان نظری بر قانونمندی در عرصه حسابرسی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ خرداد ۹۹ ، ۱۰:۲۲
AHMAD ROOHI

پاورپوینت روش تحقیق در تربیت بدنی در 64 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx

 

فهرست مطالب

روشهای استدلالی در پاسخ به سئوالات

علم چیست؟

مفروضه‌های بنیادین علم

هدف علم

مراحل پژوهش علمی

ویژگی های مسئله تحقیق

نظریه

فرضیه

ویژگی های فرضیه تحقیق

پژوهش علمی

ویژگی های پژوهش علمی

طرح پیشنهادی 

مندرجات طرح پیشنهادی

متغیر

مراحل اندازه گیری متغیر ها

ویژگیهای ابزار اندازه گیری

مقیاسهای اندازه گیری

آمار

طرح تحقیق

جامعه آماری

نمونه و شیوه نمونه گیری

نمونه گیری

شیوه های نمونه گیری

انتخاب حجم نمونه

روش های انجام پژوهش

انواع تحقیقات از نظر کنترل متغیرها

روایی تحقیقات تجربی

کنترل متغیرهای ناخواسته

واریانس خطا

عومل مؤثر بر روایی داخلی

طرحهای شبه تجربی

طرحهای آزمایشی حقیقی

اصول اخلاقی اجرای تحقیق در مورد انسان

روشهای جمع آوری اطلاعات

اصولی که برای افزایش روایی و اعتبار مشاهده باید رعایت شود

مقیاس درجه بندی رفتار

انواع مقیاسهای درجه بندی رفتار

خطا های درجه بندی رفتار

پرسشنامه

رعایت اصول جهت افزایش اعتبار و روائی پرسشنامه

مصاحبه

مصاحبه تحقیقی

مزایای مصاحبه

رعایت اصول جهت افزایش اعتبار و روائی مصاحبه

مراحل تحلیل محتوایی

مراحل انجام یک پژوهش علمی

طرح و بیان مسئله

ادبیات تحقیق

روش شناسی تحقیق

تحلیل داده ها

بحث و نتیجه گیری

 

قسمتی از متن

طرح پژوهش نقشه و نمایی شماتیک از روند انجام تحقیق است و در آن باید به نحوه انتخاب نمونه ها، آزمون های اولیه و نهایی، وجود گروه کنترل ، متغیر مستقل و نحوه اعمال آن به گروههای مختلف اشاره شود.

طرح تحقیق مختص تحقیقات تجربی است و دو هدف اساسی دارد:

1- پاسخ به سئوال پژوهشی

2- کنترل واریانس

 

توضیحات

این فایل شامل پاورپوینتی با موضوع " روش تحقیق در تربیت بدنی"  می باشد که در حجم 64  اسلاید، همراه با توضیحات کامل تهیه شده است که می تواند توسط دانشجویان به عنوان ارائه کلاسی (سمینار و کنفرانس کلاسی) مورد استفاده قرار گیرد. پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و در تهیه آن کلیه اصول و علائم نگارشی و چیدمان جمله بندی رعایت گردیده است و قالب آن را نیز به دلخواه می توان تغییر داد.

پاورپوینت روش تحقیق در تربیت بدنی
 

پاورپوینت روش تحقیق در تربیت بدنی در 64 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx


مشخصات فایل
 

تعداد صفحات 64
حجم 389 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی ppt
دسته بندی تربیت بدنی


توضیحات کامل
 

پاورپوینت روش تحقیق در تربیت بدنی در 64 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx

 

فهرست مطالب

روشهای استدلالی در پاسخ به سئوالات

علم چیست؟

مفروضه‌های بنیادین علم

هدف علم

مراحل پژوهش علمی

ویژگی های مسئله تحقیق

نظریه

فرضیه

ویژگی های فرضیه تحقیق

پژوهش علمی

ویژگی های پژوهش علمی

طرح پیشنهادی 

مندرجات طرح پیشنهادی

متغیر

مراحل اندازه گیری متغیر ها

ویژگیهای ابزار اندازه گیری

مقیاسهای اندازه گیری

آمار

طرح تحقیق

جامعه آماری

نمونه و شیوه نمونه گیری

نمونه گیری

شیوه های نمونه گیری

انتخاب حجم نمونه

روش های انجام پژوهش

انواع تحقیقات از نظر کنترل متغیرها

روایی تحقیقات تجربی

کنترل متغیرهای ناخواسته

واریانس خطا

عومل مؤثر بر روایی داخلی

طرحهای شبه تجربی

طرحهای آزمایشی حقیقی

اصول اخلاقی اجرای تحقیق در مورد انسان

روشهای جمع آوری اطلاعات

اصولی که برای افزایش روایی و اعتبار مشاهده باید رعایت شود

مقیاس درجه بندی رفتار

انواع مقیاسهای درجه بندی رفتار

خطا های درجه بندی رفتار

پرسشنامه

رعایت اصول جهت افزایش اعتبار و روائی پرسشنامه

مصاحبه

مصاحبه تحقیقی

مزایای مصاحبه

رعایت اصول جهت افزایش اعتبار و روائی مصاحبه

مراحل تحلیل محتوایی

مراحل انجام یک پژوهش علمی

طرح و بیان مسئله

ادبیات تحقیق

روش شناسی تحقیق

تحلیل داده ها

بحث و نتیجه گیری

 

قسمتی از متن

طرح پژوهش نقشه و نمایی شماتیک از روند انجام تحقیق است و در آن باید به نحوه انتخاب نمونه ها، آزمون های اولیه و نهایی، وجود گروه کنترل ، متغیر مستقل و نحوه اعمال آن به گروههای مختلف اشاره شود.

طرح تحقیق مختص تحقیقات تجربی است و دو هدف اساسی دارد:

1- پاسخ به سئوال پژوهشی

2- کنترل واریانس

 

توضیحات

این فایل شامل پاورپوینتی با موضوع " روش تحقیق در تربیت بدنی"  می باشد که در حجم 64  اسلاید، همراه با توضیحات کامل تهیه شده است که می تواند توسط دانشجویان به عنوان ارائه کلاسی (سمینار و کنفرانس کلاسی) مورد استفاده قرار گیرد. پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و در تهیه آن کلیه اصول و علائم نگارشی و چیدمان جمله بندی رعایت گردیده است و قالب آن را نیز به دلخواه می توان تغییر داد.


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ خرداد ۹۹ ، ۱۰:۴۹
AHMAD ROOHI

پاورپوینت مخاطرات کویر

 

قسمتی از متن :

کویرچیست

کویربه زمینهای گلی ،شورونمکزاری گفته می شودکه اشباع ازاملاح ونمکهای مختلف بوده وبرای زراعت مناسب نمی باشند.هرجاکه بافت خاک ریز دانه ونمک به مفهوم عام وجود داشته باشد باحضور آب به هرشکل(باران،سطحی وزیرزمینی)کویر تشکیل می شود و معمولا درانتهای مسیل ها ودرپست ترین نقطه یک حوضه قراردارد، ازآنجا که شرایط حاکم بربیابانها اغلب مساعد پیدایش کویراست لذا این دوپدیده بیشتر با هم وجود دارند.درواقع کویرعارضه ای در یک بیابان است نه خودبیابان.
پیدایش کویر

درتشکیل زمینهای شور وکویرهای نمک عوامل بیشماری در طول دوران های زمین شناسی دخالت داشته اندکه به طورخلاصه به چندموردازآنها اشاره می شود:
1-چون زهکش سیلابها هنگام عبور ازتشکیلات نمکدار که عمدتا مربوط به دوران سوم زمین شناسی می باشند به طرف گودترین نقطه حوضه آبخیز سرازیرمی شود املاح محلول را درخودحل کرده وبه چاله هاحمل می کنند.این املاح پس از تبخیر در سطح زمین رسوب می نمایند ودرنتیجه خاک آن نقاط شور شده وکویر ایجاد می شود به طوریکه هیچ گونه گیاهی نمی تواند درآنجا رشد نماید.مانند کویردامغان- کویر نمک بجستان-کویرسبزوار-کویرشوره گزهامون و...
2-املاح نمک در ساختمان خاک منطقه موجود بوده وبه دلیل تبخیرشدید از طبقات زیرین در نتیجه خاصیت شعریه، به سطح منتقل می شودوکویر ایجادمی شود.
3- ممکن است به دلیل وجودگنبدهای نمکی در منطقه وتخریب آن به تدریج کویرایجادگردد. انواع مختلفی از این گونه کویرها درنقاط مختلف ایران به صورت بزرگ وکوچک دیده می شود.بعضی ازآنها به صورت باتلاق درطول سال از رودخانه ها تغذیه شده وآبدارمی باشند(باتلاق گاوخونی، جازموریان و...)وبعضی دیگر چون کویرهای سیرجان وبجستان با وجودآبدار بودن در زیر پوشش های قطور نمک تقریبا به صورت مرده بوده وبه طورمحدود درسالهای پرباران بخشی ازپهنه های آنهاغرق آب می شوند.
به این ترتیب می توان گفت که درپیدایش کویر باتعریف فوق، انسان دخالتی نداشته بلکه بیشتر وضعیت زمین ساختی وژئومرفولوژی منطقه موثر است ولی انسان به طورناخواسته با اهمال باعث پیشروی کویرمی شود...

 

فهرست مطالب :

مخاطرات کویر

کویرچیست

پیدایش کویر

تفاوت بیابان با کویر

بیابانهای ایران

علل پیدایش بیابانهای ایران

کویر‌های ایران

بیابان و کویر لوت

معرفی دشت لوت

پوشش های گیاهی کویر

پوشش جانوری منطقه

یاردانگ

هرم های ماسه ای

چین و شکن های ماسه ای

توان های محیطی کویر

انرژی باد

انرژی بیوگاز

شن درمانی (Sand therapy)

منابع

پاورپوینت مخاطرات کویر
 

پاورپوینت مخاطرات کویردارای 32 اسلاید (ویژه رشته های جغرافیا گرایش برنامه ریزی شهری) با ظاهری زیبا ، متفاوت ، مفید، مختصر و قابل ویرایش می باشد.


مشخصات فایل
 

تعداد صفحات 32
حجم 1056 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی pptx
دسته بندی جغرافیا


توضیحات کامل
 

پاورپوینت مخاطرات کویر

 

قسمتی از متن :

کویرچیست

کویربه زمینهای گلی ،شورونمکزاری گفته می شودکه اشباع ازاملاح ونمکهای مختلف بوده وبرای زراعت مناسب نمی باشند.هرجاکه بافت خاک ریز دانه ونمک به مفهوم عام وجود داشته باشد باحضور آب به هرشکل(باران،سطحی وزیرزمینی)کویر تشکیل می شود و معمولا درانتهای مسیل ها ودرپست ترین نقطه یک حوضه قراردارد، ازآنجا که شرایط حاکم بربیابانها اغلب مساعد پیدایش کویراست لذا این دوپدیده بیشتر با هم وجود دارند.درواقع کویرعارضه ای در یک بیابان است نه خودبیابان.
پیدایش کویر

درتشکیل زمینهای شور وکویرهای نمک عوامل بیشماری در طول دوران های زمین شناسی دخالت داشته اندکه به طورخلاصه به چندموردازآنها اشاره می شود:
1-چون زهکش سیلابها هنگام عبور ازتشکیلات نمکدار که عمدتا مربوط به دوران سوم زمین شناسی می باشند به طرف گودترین نقطه حوضه آبخیز سرازیرمی شود املاح محلول را درخودحل کرده وبه چاله هاحمل می کنند.این املاح پس از تبخیر در سطح زمین رسوب می نمایند ودرنتیجه خاک آن نقاط شور شده وکویر ایجاد می شود به طوریکه هیچ گونه گیاهی نمی تواند درآنجا رشد نماید.مانند کویردامغان- کویر نمک بجستان-کویرسبزوار-کویرشوره گزهامون و...
2-املاح نمک در ساختمان خاک منطقه موجود بوده وبه دلیل تبخیرشدید از طبقات زیرین در نتیجه خاصیت شعریه، به سطح منتقل می شودوکویر ایجادمی شود.
3- ممکن است به دلیل وجودگنبدهای نمکی در منطقه وتخریب آن به تدریج کویرایجادگردد. انواع مختلفی از این گونه کویرها درنقاط مختلف ایران به صورت بزرگ وکوچک دیده می شود.بعضی ازآنها به صورت باتلاق درطول سال از رودخانه ها تغذیه شده وآبدارمی باشند(باتلاق گاوخونی، جازموریان و...)وبعضی دیگر چون کویرهای سیرجان وبجستان با وجودآبدار بودن در زیر پوشش های قطور نمک تقریبا به صورت مرده بوده وبه طورمحدود درسالهای پرباران بخشی ازپهنه های آنهاغرق آب می شوند.
به این ترتیب می توان گفت که درپیدایش کویر باتعریف فوق، انسان دخالتی نداشته بلکه بیشتر وضعیت زمین ساختی وژئومرفولوژی منطقه موثر است ولی انسان به طورناخواسته با اهمال باعث پیشروی کویرمی شود...

 

فهرست مطالب :

مخاطرات کویر

کویرچیست

پیدایش کویر

تفاوت بیابان با کویر

بیابانهای ایران

علل پیدایش بیابانهای ایران

کویر‌های ایران

بیابان و کویر لوت

معرفی دشت لوت

پوشش های گیاهی کویر

پوشش جانوری منطقه

یاردانگ

هرم های ماسه ای

چین و شکن های ماسه ای

توان های محیطی کویر

انرژی باد

انرژی بیوگاز

شن درمانی (Sand therapy)

منابع


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ خرداد ۹۹ ، ۱۰:۳۲
AHMAD ROOHI